zaterdag 22 augustus 2009

Start van het nieuwe schooljaar











Hè, hè, dat is lang geleden.....
Ik ben op vakantie geweest, heb de klas ingericht en de eerste schoolweek zit er alweer op.
Time flyes!
Hier dan eindelijk de foto's van de klas. De gordijnen heb ik samen met een vriendin gemaakt. De rest, zoals de pannenlappen, het kleedje op de tafel in de huishoek, het kussen in de huishoek en het gordijntje voor het kleine raampje heeft m'n collega gemaakt.
Ik vind zelf dat het mooi is geworden. Ik wilde nog meer foto's maken, maar daar ben ik deze week niet aan toe gekomen.
Ik heb 19 kinderen in de klas, waarvan er deze week 12 voor het eerst op school waren.
Het is dus zaak om eerst heel goed alle regels aan te leren. Het thema waarover we de eerste weken werken is: Vakantie in Nederland.
De kinderen mogen allemaal dingen meenemen naar school in de kleuren oranje, rood, wit en blauw. Die worden bovenop de kast neergezet, kleur bij kleur.
De kinderen hebben allemaal een zak patat gemaakt, want als je een dagje uit gaat in de vakantie, krijg je vaak een zak patat. Tegelijk was het natuurlijk een goede knipoefening en kon ik observeren of het kind al kan knippen.
Alle kinderen hebben ook een fotoboek gevouwen en getekend. De rechte vouw maakt een boekje en als je daarin een paar mooie tekeningen maakt over de vakantie, dan heb je dus een fotoboek.
Thuis ben ik begonnen met een longsheeve voor m'n mannetje. Het patroon is de Föhr van Farbenmix. Op de mouw komt een oldtimer.
Tot zover,
Alinda




4 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er gezellig uit, lijkt me een leuk thema om mee aan de slag te gaan!

    Groetjes, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er leuk uit! En zoals Mariette al zei, en heel leuk thema.

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat superleuk is het geworden, Alinda!!! Kan me voorstellen dat daar heel wat uurtjes in hebben gezeten! Maar de kleuters hebben een supergezellige klas zo. En het theeserviesje vind ik heel schattig erbij.
    Jouw klas is kleiner dan de kleuterklas hier (groep 1 en 2) dat zijn nu 15 en over een paar weekjes 15 kinderen. (Waarvan 2 jongens ;-) )

    Liefs, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk geworden Alinda!! Je gaat er helemaal voor, LEUK!!

    BeantwoordenVerwijderen